Wszystko czego potrzebujesz w jednym miejscu!

Rodzaje kontenerów do transportu morskiego.

Kontenery najlepiej podzielić ze względu na ich przeznaczenie.

Zwykle rozróżniane są dwie kategorie kontenerów:

  • Kontener dla towarów neutralnych
  • Kontener dla towarów specjalnych


Zwykły kontener do transportu morskiego

1. Kontener dla towarów neutralnych

Zwykle słowo kontener przywodzi na myśl zwykłą dużą metalową skrzynie. Są to kontenery które zwykle widzimy w portach na całym świecie i na ciężarówkach przewożących. Są zbudowane z grubej dobrej jakości stalowych ścian, podłogi oraz sufitu.

Zwykle jedna ze ścian (najczęściej krótsza) jest odpowiednio zbudowana aby umożliwić otwieranie drzwi.

Czasami ze względu na specyfikę towaru nie jest możliwy załadunek przez dzwi kontenera. Używane są wtedy specjalne kontenery:

Kontener z otwartym dachem.jpg

a. Kontener otwarty

Kontener otwarty zwykle jest bardzo podobny do zwykłego kontenera z tym wyjątkiem, że nie posiada górnej ścianki (sufitu).

W zamian posiada wzmocnioną plandekę chroniącą przesyłkę.

Takie kontenery zwykle używane są dla ciężkich lub dużych towarów. Kontenery z otfartym dachem zwykle są ciężko dostępne, więc jeżeli mamy zamiar użyć takiego kontenera do transportu naszego ładunku, najlepiej wcześniej zapytać o nią swojego agenta transportowego.


Kontener platforma


b. Kontenery Platformowe

Kontenery platformowe różnią się od zwykłego kontenera tym, że nie mają ścianek.

Posiadają dodatkowo specjalne uchwyty, które pozwalają zabezpieczyć ładunek.

Takie kontenery zwykle przewożą np. drewno (pale)



Kontener z wentylacja

c. Zamknięte kontenery wentylowane

Gdy towar musi być zabezpieczony przed wilgocią, stosowane są specjalne kontenery wentylowane.

Rodzaje kontenerów specjalnego przeznaczenia

Istnieją specjalne kontenery dostosowane do przewozu jedzenia, mrożonek, i innych szybko psujących się towarów. Kontenery te są w stanie utrzymać wewnętrzną temperaturę na odpowiednim poziomie.

Kontener Chłodnia

1. Kontenery chłodnie

Kontenery chłodnie charakteryzują się wewnętrznym uszczelnieniem na wszystkich ścianach. Używana są do przedłużenia terminu przydatności dla łatwo psujących się towarów. Zwykle występują w rozmiarach 20 i 40 stopowych. Zwykle rozróżniamy następujące rodzaje:

a. Kontenery izolacyjne

<Nie używają żadnych dodatkowych urządzeń czy elementów do utrzymywania temperatury. Temperatura podtrzymywana jest dzięki izolacji na ściankach kontenera

b. Chłodnia nie mechaniczna

Takie kontenery nie posiadają własnego źródła zasilania. Temperatura zapewniana jest dzięki użyciu suchego lodu lub ciekłego gazu.

Kontener Chłodnia mechaniczna

c. Chłodnie mechaniczne

Kontenery chłodzone aparaturą wymagają dodatkowego źródła zasilania (zwykle zasilanie musi być dostarczane w porcie, na statku i podczas transportu drogowego)

d. Kontenery ogrzewane

Tak jak powyżej, zewnętrzne źródło zasilania potrzebne jest do prawidłowego działania.

3. Kontenry Bulk

Zwykle używane dla towarów, które nie są osobno pakowane (np. ziarna)

Kontener ISO TANK

4. Kontenery Tanki

Tanki przeznaczone są do transportu i dystrybucji chemikaliów, gazów i niebezpiecznych substancji.



Kontenery do transport morskiego – Podsumowanie

skuteczny import z Chin

Istnieją dwa generalne typy:

    Kontener dla towarów neutralnych
  • Kontener Zwykły
  • Kontener otwarty
  • Kontener Platformowy
  • Zamknięty kontener wentylowany



  • Kontener dla towarów specjalnych
  • Kontenery chłodnie
  • - Chłodnia nie mechaniczna
    - Chłodnia mechaniczna
    - Kontenery ogrzewane

  • Kontenery Bulk
  • Kontenery Tanki

Jeśli chodzi o wymiary kontenerów, najpopularniejsze wymiary to kontenery 20-stopowe i 40-stopowe oraz 40stopowe powiększone tzw. 40HC [high cube].

Kliknij tutaj jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o wymiarach kontenerów

Powrót do spisu artykułów

© 2013 Impex Consulting sp. z o.o.

TAGs
created at TagCrowd.com